perjantai 9. syyskuuta 2011

Makuuhuone ja kahden viikon kuulumiset


Koti valmistuu pikkuruisin askelin. Viime viikonloppuna alkoi erityisopettaja-opinnot. Viikonloppu oli ihana, opiskeluporukka on mahtava ja taas kerran on todettava että olen oikeassa paikassa. Viikonloppu oli myös rankka ja vei käytännössä kaiken vapaa-ajan, varsinkin kun ottaa huomioon että kävimme ystäväni häissä vielä lauantai-iltana opintojen jälkeen. Sunnuntaina sitten taas opiskeltiin.

Tämä viikko on mennyt palautuessa. Nukun yhdeksän tuntia yössä ja olen kokoajan väsynyt. Mutta en valita, itse olen tähän tilanteeseen halunnut. Oikeasti kyllä vähän avauduin kaverifoorumilla ja ihanat ystäväni osasivat lohduttaa juuri oikeilla sanoilla. Opintoihin pitää kirjoittaa oma opiskelusuunnitelma ja siihen pohtia myös omia jaksamisen avaimia. Minun jaksamista edistää ehdottomasti lähi-ihmiset, ne jotka jaksavat viikosta toiseen soittaa tai kirjoittaa, kysyä kuulumisia ja ymmärtää että en taaskaan jaksa olla sosiaalinen.

Olen luonut myös jaksamisen metodin. Opiskelen aina kun jaksan. Kun en jaksa opiskella teen jotain muuta. Aina tehdessäni iloitsen siitä mitä olen saanut aikaiseksi ja hyväksyn sen että kokoajan on kaikki kesken. Niinpä kotikin siis valmistuu vain ihan ihan vähän kerrallaan. Yllä on kuitenkin tämän hetkiset makkarin yksityiskohtakuvat, jotka on viime viikkoina löytäneet paikkansa. Makkarissa oli ihana koivunrunkotapetti, joten teemaksi muodostui taikametsä. Verhon kankaan löysin sisustuskangaskaupan alelaarista ja uskomatonta kyllä sain sen ommeltuakin joku päivä sitten. Verho on verhovaijerissa ja sen päällä on verhotanko pimennysverhoa varten. Nyt onneksi aletaan olemaan siinä vuodenajassa että pimennysverhoa tarvitaan seuraavan kerran puolen vuoden päästä. Minulla on siis ruhtinaallisesti aikaa tehdä se. Makkariin ostettiin lamppu Prismasta, perus plafondi, mutta kiva lehtiaiheinen. Makkarissa on myös vanhat (yök yök) pyökkiviilulipastot, jotka kätkevät sisäänsä liinavaatteita. Niiden päällä on muutama kynttilä tunnelmallisia hetkiä odottamassa ja seinällä Lidlistä ostetut turkoosit lintuaiheiset seinätarrat.

Nyt tuntuu hyvälle. Olen omassa kodissa, joka tuntuu ja jo vähän näyttääkin omalta. Olen väsynyt, mutta en juuri nyt kiireinen. Olen onnellinen.

4 kommenttia:

  1. Varsin mukavia kuulumisia! Upea tuo koivuaiheinen tapetti.

    VastaaPoista
  2. Moikka Anni! Koivutapetti oli mulle se yksi mieleenjäänyt ja kiva asia talossa. Toki oli muitakin, mutta koivutkin muistin aina mainita, kun kerroin ihmisille millaista taloa ollaan ostamassa.

    VastaaPoista
  3. Kylläpäs oon ollu jäässä kommenttiin vastatessani, kun on jääny Annikan nimestä viimeiset kirjaimet kokonaan pois. Sori Annika!

    VastaaPoista
  4. Mä tunnistan tuonkin kutsumanimen, siskoista moni on kutsunut mua Anniksi (halusin tai en). Kunhan et ota tavaksi :D!

    VastaaPoista